Ervaringen uit Préau
Elke Tango Orkest Week in Préau is anders.
Wat ze gemeen hebben: intens samen musiceren, lange diners, nieuwe ontmoetingen en een week lang volledig opgaan in tango.
Dit is wat deelnemers en andere Préau-deelnemers over de week zeggen.
Ervaringen van deelnemers
“Het was inderdaad een exceptionele week. Met fantastische muziek, muzikanten met heel veel inzet, een top dirigent, een heel fijne sfeer, en dat in een magische omgeving. Ook ik geniet nog elke dag na. Dank aan jullie allen.”
— Jan, gitaar
“Voor mij was het de eerste keer dat ik meedeed aan de Tango Orkest Week in Préau. Ik ben pianiste. Heb Conservatorium klassiek piano gedaan en me ook altijd geïnteresseerd voor jazz en wereldmuziek. Zo heb ik vijf jaar in een tango-orkest gespeeld in Utrecht. Mijn aankomst in Frankrijk voelde meteen als een warm bad. De mede-musici en de dirigent vormden een hechte groep en de repetities waren erg inspirerend! Ook de muziek was goed gekozen en er was zelfs ruimte voor een eerste dansles tango. Op vrijdag sloten we de week af met een wervelend slotconcert! Het was een hele gezellige en leerzame week. Voor herhaling vatbaar.”
— Danielle, piano
“Ik heb echt een hele bijzondere week meegemaakt, met een uitdaging zoals ik lang niet gehad heb, daarbij perfect gecoacht door Kay én mijn medeviolisten. Voelde me ook echt opgenomen in het orkest, zowel aan de tango- als aan de rosékant! Dank daarvoor!”
“
— Bertil, viool
“Ja, het was een heel mooie week! Het voelde ‘gewoon’ of natuurlijk toen we bezig waren, maar het was toch bijzonder bij nader inzien. Heel veel dank aan allemaal voor de mooie ervaring, en hopelijk tot ziens bij een volgende workshop van Kay.”
— Groet Marcel.
“Lieve mensen, het is nu bijna een week geleden dat onze tango-week ten einde kwam. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik van ieder moment heb genoten. We hadden dan ook een hele sterke bezetting die iedereen in staat stelde het optimale uit zichzelf te halen. En uiteraard met de tomeloze energie die Kay uitstraalde tijdens de repetities. Ook onderling klikte het wonderwel, wat ook is opgevallen bij deelnemers van de andere workshops. Ik kijk telkens weer naar de foto’s en beluister de opnames! Ik wil jullie graag bedanken voor deze onvergetelijke dagen. Tot snel en geniet nog van de mooie zomer.”
— deelnemer Tango Orkest Week, Accordeon
“Kay, wederom een heerlijke en leerzame week. Dankjewel dat ik mijn debuut op de bandoneon heb kunnen maken.”
— deelnemer, bandoneon
“Kay, het was werkelijk een vuurdoop in het orkest: zwemmen in de diepe zee en af en toe je zwembandjes kwijt raken. Het was een onvergetelijke ervaring en ik mag een heleboel nieuwe kennis mee naar huis nemen om daar verder mee te werken. Hartelijk dank voor je geduld en ervaring.”
— deelnemer, bandoneon
“Dank voor je inspirerende week Kay! Je had echt na een uur al vorderingen voor elkaar met ons. Maar goed dat jij erin geloofde. En ook je zorg voor ons. Dank je wel. Ook voor het lef om gelijk met ons op te treden. Gaaf! Ik vind je ook een mooi mens. Tot ziens.”
— deelnemer
“Lessons learned deze week. Het was weer een feestje om met jou en de groep een week ondergedompeld te worden in de tangomuziek én alles buiten de muziek. Weer gegroeid! Dank daarvoor.”
— deelnemer, viool
“Alsof je een week in een andere wereld leeft. Muziek, natuur, heerlijk eten en een groep mensen die elkaar razendsnel vindt.”
— deelnemer, gitaar
“De combinatie van professioneel repeteren en de ontspannen sfeer maakt deze week uniek.”
— deelnemer, piano
“Ik kwam alleen, maar ging weg met nieuwe vriendschappen én hernieuwde inspiratie om muziek te maken.”
— deelnemer, accordeon
“Préau heeft iets magisch. Je speelt tango midden in de Bourgogne en voor je het weet is het twee uur ’s nachts.”
— deelnemer, accordeon
“Kay weet mensen samen te brengen op een manier die veilig, muzikaal sterk en inspirerend voelt.”
— deelnemer, bandoneon
“Er wordt hard gewerkt, maar altijd met plezier. Je groeit muzikaal zonder dat het als ‘les’ voelt.”
— deelnemer, cello
Reacties van andere Préau-deelnemers
“Wat fantastisch om te horen hoe een groep homogeen wordt in samenhang in geluid en muziekgevoel. We houden je in de gaten Kay.”
— deelnemer aan een andere Préau-cursus
“Ik was verrast vanaf toon één! De langzame wals pakte mij direct. Met de juiste melancholie gespeeld. Wat een resultaat in een korte periode, uiteraard ook door de inspirerende leiding van Kay. Hoed af!”
— Desiree, deelnemer aan een andere Préau-cursus
“Speel! Een instrument. Een (amateur)ensemble. Je bespeelt totdat de rijkdom verschijnt!”
— Marc, deelnemer aan een andere Préau-cursus
“Een plek om verliefd op te worden, en op de muziek.”
— Marrie, deelnemer aan een andere Préau-cursus
“Een fantastische ervaring om niet te vergeten. Heel veel dank voor de memorabele momenten.”
— Johan, deelnemer aan een andere Préau-cursus
“Weer een mooie week waarin hard gewerkt is door de orkestleden. Interessant ook om wat te leren over de muziek en de structuur. Leuk om Kay weer enthousiast bezig te zien met iedereen persoonlijk. En heerlijke klanken over het terrein.”
— Erik, deelnemer aan een andere Préau-cursus
“De eerste klanken van het tango-orkest waren zeer betoverend, de sfeer zat er goed in. Heel bijzonder om in deze mooie omgeving van prachtige klanken te genieten in de buitenlucht.”
— deelnemer aan een andere Préau-cursus
“Genoten van jullie muziek!”
— Nienke, deelnemer aan een andere Préau-cursus
“Préau heeft mijn hart wagenwijd geopend, maar ik werd extra geraakt door het tango-orkest. Tien jaar lang accordeon gespeeld en ik doe er nooit meer iets mee, doodzonde! Toen hoorde ik dat het tango-orkest speciaal voor Préau is samengesteld. Eén plus één is drie, denk ik dan. Wie weet binnenkort of volgend jaar in het orkest!”
— Sylvia, deelnemer aan een andere Préau-cursus
“Lieve Kay, heerlijk inspirerend! Dankjewel.”
— Paul, deelnemer aan een andere Préau-cursus

